Diuna: Planeta intryg i konfliktów gra towarzyska REBEL (REBEL 9781638840121)
- dostępność: brak (co to oznacza?)
- ilość dostępna: 0 *
Na czym to polega?
Celem gry jest zdobycie kontroli nad Diuną poprzez zajmowanie rozmieszczonych na planszy warowni. W tym celu należy jak najlepiej wykorzystać zdolności swojej frakcji. Każdy z graczy wciela się w przedstawiciela jednej z nich, otrzymując tym samym inne zasoby początkowe, unikalne zdolności i charakterystycznych przedstawicieli.
Sama rozgrywka składa się z następujących po sobie rund (od 3 do 5, w zależności od tego, czy uda się wcześniej spełnić warunek zwycięstwa), z których każda składa się z 7 faz. W czasie ich trwania na Diunie dzieje się szereg losowych czynników takich jak występowanie piaskowych burz, wybuch przyprawy czy pojawienie się czerwia pustyni, które, podobnie jak na rzeczywistej planecie, stanowią ogromne zagrożenie. Gracze muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem i być przygotowani na możliwość utraty jednostek.
Sercem całej gry jest taktyczne rozmieszczanie jednostek, ich odpowiednie przemieszczanie oraz bitwy, wybuchające wszędzie tam, gdzie znajdują się przedstawiciele więcej niż 1 frakcji. Aby wygrać, uczestnicy muszą odpowiednio zaplanować walkę: to, ile jednostek mogą poświęcić, jakie karty zagrają oraz z których przywódców skorzystają. W czasie bitwy ważne są też indywidualne zdolności danej frakcji, które będą miały wpływ zarówno na fazę planowania, jak i przebieg samej walki.
Zawartość:
- plansza,
- 6 plansz frakcji,
- 2 dyski bitewne,
- 278 tokenów,
- kość burzy,
- 94 karty,
- instrukcja.
Czas rozgrywki: 30-60 minut.
Liczba graczy: od 2 do 4 osób.
Wymiary opakowania: 26,5x26,5x6,5cm
Wiek: 12+